piątek, 1 marca 2013

Uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka nastawnika (napinacza) wałka rozrządu - głowica PRAWA - wymiana.

(silnik 2.8 AMX 30V 193 KM)
(... w przypadku pojemności 2.4 - sprawy mają się identycznie)

... USZCZELKI SILNIKA - CIĄG DALSZY - PRAWICA ...
W sumie wszystko wygląda podobnie jak po lewej stronie silnika tyle, że ów nastawnik na prawej głowicy naszej A6 znajduje się z tyłu silnika i w dostępie do niego przeszkadzają przewody paliwowe oraz czarny, metalowy przewód od wspomagania kierownicy. Warto więc wymontować całą obudowę filtra powietrza wraz z przepływomierzem i tą karbowaną, elastyczną rurą ssącą co da nam więcej pola manewru. Ponadto żeby dobrać się bez trudu do nastawnika, warto odkręcić...
dwie nakrętki mocujące wspomniany przewód wspomagania oraz rozpiąć i odgiąć na zewnątrz dwa przewody paliwowe. Uniesienie tej czarnej, metalowej rurki od wspomagania umożliwi nam rozdzielenie nastawnika wałka.(inaczej nie można podejść tam żadnym kluczem torx – chyba, że posiadacie torxy w formie śrubokręta – te są cienkie i może się udać. Ta druga nakrętka (13-stka) od przewodu wspomagania jest z tyłu silnika i trzeba jej poszukać przesuwając się po przewodzie – jak to się mówi – „po palcu”. A, że człowiek nie takie rzeczy robi po palcu – na pewno ją zlokalizujecie. :) Po jej odkręceniu sprawa jest znacznie łatwiejsza…


Silnik Audi A6
Foto 1
Fotka ta nie jest moja. Ściągnąłem ją gdzieś z netu. 
(nie często można zobaczyć u siebie taki widok silnika)

Widoczne odgięte przewody paliwowe i czarny, metalowo-gumowy przewód wspomagania...

Audi A6 C5 - prawa głowica silnika
Foto 2
... i to samo tylko bliżej...
Audi A6 C5 - nastawnik wałka rozrządu.
Foto 3
… a tak udało mi się unieść nastawnik (napinacz) wałka rozrządu na prawej głowicy. 

Widoczne „wypustki głowicy, na które nachodzi płaska uszczelka.

Audi A6 C5 - nastawnik wałka ssącego.
Foto 4

Proponuję też odkręcić 3 śruby trzymające „platformę” z dwoma zaworkami podciśnienia. To też ułatwi dostęp do nastawnika i wspomnianej nakrętki od mocowania przewodu wspomagania, a w przypadku chęci wymiany eżektora jest to czynność wręcz konieczna. Rozpinamy odpowiednie rurki podciśnienia i odchylamy tę „platformę” tak jak nam wygodnie dla uzyskania wymaganego dostępu.

Audi A6 C5 - układ podciśnienia. Widoczne wężyki i zaworki.
Foto 5



UWAGA
Po ściskaniu, przechylaniu, odciąganiu itp. napinacza wałka - łańcuszek na wałkach był lekko luźny. 
Aby wszystko się ułożyło i olej dostał się tam skąd ubył podczas tych operacji – wykonałem kilka przekręceń silnika (normalnie rozrusznikiem) z wykręconymi świecami i odłączoną cewką WN.

I tak kończy się naprawa cieknących głowic silnika w naszym Audi A6.
Spinamy wszystko do kupy, rurki, kostki, opaski  itp.
Dokręcamy nakrętki, rzucamy na wszystko okiem raz jeszcze - i ognia! - kręcimy zapłon.

 Powodzenia w dłubaniu przy Audi  ...

8 komentarzy:

  1. W Twoim poradniku wszystko wydaje się bardzo łatwe. Gdyby w rzeczywistości było tak samo...

    OdpowiedzUsuń
  2. Podpowiedz nam jeszcze jak ustawić co do oczka walek ssacy wzgledem wydechowego

    OdpowiedzUsuń
  3. Wałków przecież nie rozpinasz- są stale połączone

    OdpowiedzUsuń
  4. Motoryzacja, w której odszedłby element dbania i naprawiania, chyba nie byłaby już tak pociągająca. :) Fajnie, że dzielisz sie takimi rzeczami na swoim blogu. Na pewno niektórzy dowiedzą się czegoś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawid Podolski6 czerwca 2019 20:16

    Czasami tak się zdarza, że trzeba i uszczelkę wymienić więc należy to zrobić porządnie. Bardzo ważnym jest aby używać oringi gumowe https://powerrubber.com/kat/oringi-gumowe/ gdyż to przede wszystkim ich się używa w takich naprawach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie zostało to napisane.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zawsze wszystko fachowo wytłumaczone. Jesli ktoś zastanawia się nad kredytem samochodowym, polecam zajrzeć tutaj: https://szybkagotowka.pl/Finanse/kredyt-samochodowy

    OdpowiedzUsuń